Jakie korzyści płyną z jedzenia owoców?

0
221
Owoce
fot. Pixabay.com

Owoce są smaczne i zdrowe. Chyba nikt temu nie zaprzeczy. Ale czy potraficie określić, co takiego sprawia, że są faktycznie zdrowe i korzystnie wpływają na funkcjonowanie naszego organizmu? Jeśli nie, zapraszamy do lektury! Poniżej przedstawiamy kilka ciekawostek.

Przeczytaj też: https://spragnienilata.pl/czy-owoce-sa-zdrowe/

Jedz owoce na zdrowie!

Wiele osób, które są na diecie lub w procesie odchudzania, zastanawia się nad spożywaniem owoców. Obawiają się zawartych w nich cukrów prostych, które mogłyby spowolnić utratę wagi. Jednak mimo zawartej w owocach fruktozy, która jest cukrem prostym, nie należy ograniczać lub całkowicie rezygnować z ich spożycia. Fruktoza faktycznie może szkodzić, ale tylko wówczas gdy naprawdę dostarczamy jej naszemu organizmowi w nadmiarze. A przecież po owoc sięgamy najczęściej wówczas, gdy mamy ochotę na przekąskę, a nie wtedy, gdy jemy obiad czy śniadanie. Dlatego też naprawdę nie powinniśmy się obawiać ich spożywania.

Poza tym jedzenie owoców ma wiele innych korzyści zdrowotnych. Owoce zawierają błonnik, który jest nam niezbędny dla prawidłowego przebiegu procesów trawiennych. Ponadto obniża on poziom cholesterolu we krwi, spowalnia wchłanianie węglowodanów i zapobiega skokom cukru we krwi. Poza tym błonnik zwiększa również uczucie sytości i sprawia, że nie sięgamy po jedzenie zbyt często. Owoce pełne są również witaminy C, potasu, kwasu foliowego oraz przeciwutleniaczy. Wszystkie te składniki są niezbędne naszemu organizmowi do prawidłowego funkcjonowania.

Kiedy unikać owoców?

Są jednak specyficzne sytuacje, w których należy unikać jedzenia owoców. Jedną z takich sytuacji jest na przykład uczulenie na dany owoc. Bardzo często ma to miejsce na przykład w przypadku truskawek. Nietolerancje pokarmowe wykluczają więc najczęściej jedzenie określonego rodzaju owocu. Jeśli mamy uczulenie na truskawki, nie musimy się obawiać jedzenia jabłek czy gruszek. Nie powinniśmy więc zupełnie rezygnować z jedzenia owoców.

Inną sytuacją jest natomiast dieta niskowęglowodanowa, a przede wszystkim dieta ketogeniczna. Wówczas jesteśmy zobligowani do tego, aby naszemu organizmowi dostarczać określonej ilości węglowodanów, której nie możemy przekraczać zwłaszcza, jeśli chcemy wprowadzić organizm w stan ketozy. W takiej sytuacji spożycie owoców musi być mocno kontrolowane, a nawet ograniczone do zera. W przypadku, gdy stosujemy dietę ketogeniczną, nawet jeden owoc dziennie może sprawić, że stan ketozy w naszym organizmie ulegnie zaburzeniu i wszystkie nasze dotychczasowe wysiłki pójdą na marne.

Zobacz też: http://www.sfora.pl/jakie-owoce-maja-malo-weglowodanow/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here